Szabadszállás Város

Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
Elnök:
Somogyi József

Tagok:
Kristóf András,
ifj. Szőke Péter

 

A Képviselő-testület feladatát és hatáskörét alapvetően a 2011. évi CLXXXIX. törvény, más törvények és jogszabályok, valamint az SZMSZ határozza meg.

2011. évi CLXXXIX. törvény:

57. § (1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatában határozza meg bizottságait, a bizottságok tagjainak számát, a bizottságok feladat- és hatáskörét, működésük alapvető szabályait. Az alakuló vagy az azt követő ülésen a polgármester előterjesztésére köteles megválasztani a törvény által kötelezően létrehozandó és a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott bizottságait. A száz főt meg nem haladó lakosú településen a bizottsági feladatokat a képviselő-testület látja el. Az ezer főt meg nem haladó lakosú településen a kötelező bizottsági feladat- és hatásköröket egy bizottság is elláthatja. A bizottság tagjává nem önkormányzati képviselő tag is választható. A nem önkormányzati képviselő tag jogai és kötelezettségei a bizottság ülésein megegyeznek az önkormányzati képviselő bizottsági tag jogaival és kötelezettségeivel.

(2) A képviselő-testület a kétezernél több lakosú településen pénzügyi bizottságot hoz létre. A vagyonnyilatkozatok vizsgálatát a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott bizottság végzi, amely gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről. Törvény más bizottság megalakítását is elrendelheti, amelynek feladat- és hatáskört állapíthat meg.

(3) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatok ellátásának időtartamára ideiglenes bizottságot hozhat létre.

58. § (1) A bizottság elnökének és tagjainak megbízatása a képviselő-testület által történő megválasztással jön létre, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára. A bizottság elnökét és - az elnökkel együtt számított - tagjainak több mint a felét az önkormányzati képviselők közül kell választani. Nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja a polgármester.

(2) A képviselő-testület a bizottság személyi összetételét, létszámát a polgármester előterjesztésére bármikor megváltoztathatja, a kötelezően létrehozandó bizottság kivételével a bizottságot megszüntetheti.

(3) A bizottság elnöke, tagja e megbízatásáról írásban lemondhat. A lemondásáról szóló nyilatkozatot a polgármester részére kell benyújtani. A megbízatás a lemondásban meghatározott, a lemondást követő egy hónapon belüli időpontban, ennek hiányában az írásbeli nyilatkozat átvételének napján szűnik meg. A lemondás nem vonható vissza, továbbá érvényességéhez nem szükséges a képviselő-testület elfogadó nyilatkozata.

59. § (1) A bizottság - feladatkörében - kezdeményezi, előkészíti a képviselő-testület döntéseit, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben döntést hoz.

(2) A képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatában határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá amely előterjesztések a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testületnek.

(3) A képviselő-testület döntési jogot adhat bizottságának, amelyet bármikor visszavonhat.

60. § A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyző tizenöt napon belül köteles a jegyzőkönyvet megküldeni a kormányhivatalnak.

61. § (1) A polgármester indítványára a bizottságot össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított nyolc napon belül.

(2) A polgármester felfüggesztheti a bizottság, a részönkormányzat testülete döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésén határoz.

(3) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatal, a megyei önkormányzati hivatal, a közös önkormányzati hivatal látja el.

SZMSZ:

53. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére állandó bizottságot hoz létre és ideiglenes (ad hoc) bizottságokat hozhat létre.

(2) Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, és munkájának eredményességét.

(3) A testület által létrehozott állandó bizottság:

a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság (PÜB)

(4)

54. § (1) A bizottság fő feladatai különösen:

a) véleményezi és ellenőrzi az önkormányzati éves költségvetését és zárszámadását,

b) a polgármesteri hivatal közreműködésével ellenőrzi az önkormányzat intézményeinek gazdálkodását,

c) véleményezi a bizottság feladatkörét érintő önkormányzati rendelettervezeteket,

d) ellátja a képviselő-testület által hatáskörébe utalt egyéb feladatokat,

e) gyakorolja a képviselő-testület által átruházott határköröket,

f) javaslatot tesz az önkormányzati kitüntetések, díjak odaítélésére,

g) elvégzi a titkos szavazások lebonyolításával, törvényes feltételeinek biztosításával kapcsolatos tennivalókat, a szavazatszámlálás feladatait,

h) ellátja a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatának kezelésével kapcsolatos feladatokat,

i) megvitatja és véleményezi az önkormányzat és intézményei költségvetésének rendelettervezetét, azok módosítását, a zárszámadás megállapítását, a vagyonkezeléssel és a gazdálkodással kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,

j) részt vesz a képviselő-testület által alapított gazdasági társaságok tulajdonosi döntéseinek előkészítésében, megtárgyalja az önkormányzati érdekeltségű társaság létesítésére, megszüntetésére, működésére vonatkozó javaslatokat,

k) véleményezi a hitelfelvétel megalapozottságát,

l) véleményezi helyi adókról szóló rendelettervezeteket, azok módosítását,

m) megtárgyalja mindazon előterjesztéseket, amelyek a folyó költségvetést érintik,

n) megtárgyalja a különböző ár és térítési díj megállapítására vonatkozó előterjesztéseket, rendelettervezeteket, a költségvetést érintő követelések elengedésére irányuló méltányló kérelmeket,

o) ellátja az összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását és átveszi az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony megszüntetéséről szóló írásban megerősített lemondó nyilatkozatokat.

55. § (1) Az állandó és ideiglenes bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét maga állapítja meg. A bizottság elnökét akadályoztatása esetén a bizottság korelnöke helyettesíti.

(2) A bizottsági ülésre a képviselő-testületre vonatkozó szabályok értelemszerűen alkalmazandók azzal, hogy levezető elnökön a bizottság elnökét kell érteni.

(3) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy az előterjesztéseket és a meghívót legalább az ülést megelőző 5 nappal kézhez kapják az érdekeltek.

(4) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző és a pénzügyi irodavezető.

56. § Az elnök köteles összehívni a bizottságot:

 - a képviselő-testület határozatára,

- a polgármester indítványára.

57. § A települési képviselő tanácskozásai joggal részt vehet bármely bizottság ülésén.

58. § A bizottság ügyviteli teendőit a polgármesteri hivatal látja el.

 

 

Időjárás

Látogatók

1.png3.png5.png1.png4.png5.png8.png
  • IP Címed: 18.97.9.170
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Op. rendszer: Unknown

Cookie "Süti" tájékoztató

Az Európai Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. “cookie”-kat vagy “sütiket” használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az “Elfogadom” feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.